Návrat na detail prednášky / Stiahnuť prednášku / Univerzita Komenského / Pedagogická fakulta / filozofia výchovy
prepisane poznamky pokracovanie (filozofia_vychovy_poznamky_pokracovanie.doc)
Filozofia výchovy
Kritický demokratizmus
- dehumanizácia, odcudzenie
- reprodukcia mocenských vzťahov školou
- emancipácia
- škola miestom donútenia
- škola legitimujúca sociálne nerovnosti
- škola činiteľom zmien
- skrytý školský program
Rozdelenie demokratov
- tí, ktorí kritizujú, ale nehľadajú východisko (Noam Chonsky, Pierre Bourdier, Basil Bernstein – uviedli do pedagogiky skrytý školský program - kurikulum)
- tí, ktorí kritizujú, ale pokúšajú sa niečo zmeniť (soc. konštruktivizmus)
Teórie vzdelávacích nerovností:
- T odmietajúce reálnosť rovných šancí vo vzdelávaní (Ivan Illich)
- T radikálneho demokratizmu
- T vzdelanostnej reprodukcie
- T sociálnej reprodukcie
- T kultúrnej reprodukcie
- T racionálneho jednania
Vzdelávacie programy:
- zameraný na OBSAH
- zameraný na PROCES
Záverečná práca:
2 – 3 strany
- vziať výchovno-vzdelávací problém a opísať ho (napr. spôsob vyučovania, alternatívny program školy, film zo školy /napr. Obecná škola/, učebnica...) = filozofická úvaha
poslať na jeho mail
iba toto mám napísané... viac nie bohužiaľ, ale pri ňom sa to ani nedalo... tie poznámky hore diktoval... ak by si mala toho časom viac, daj vedieť ;-) ...