zoradene prednasky

Návrat na detail prednášky / Stiahnuť prednášku / Univerzita Komenského / Pedagogická fakulta / filozofia výchovy

 

prepisane poznamky pokracovanie (filozofia_vychovy_poznamky_pokracovanie.doc)

filozofia_vychovy_poznamky_pokracovanie-1283695437.doc

Filozofia výchovy

 

Kritický demokratizmus

 

  1. dehumanizácia, odcudzenie
  2. reprodukcia mocenských vzťahov školou
  3. emancipácia
  4. škola  miestom donútenia
  5. škola legitimujúca sociálne nerovnosti
  6. škola činiteľom zmien
  7. skrytý školský program

 

Rozdelenie demokratov

 

  1. tí, ktorí kritizujú, ale nehľadajú východisko (Noam Chonsky, Pierre Bourdier, Basil Bernstein – uviedli do pedagogiky skrytý školský program - kurikulum)
  2. tí, ktorí kritizujú, ale pokúšajú sa niečo zmeniť (soc. konštruktivizmus)

 

Teórie vzdelávacích nerovností:

 

  1. T odmietajúce reálnosť rovných šancí vo vzdelávaní (Ivan Illich)
  2. T radikálneho demokratizmu
  3. T vzdelanostnej reprodukcie
  4. T sociálnej reprodukcie
  5. T kultúrnej reprodukcie
  6. T racionálneho jednania

 

Vzdelávacie programy:

 

  1. zameraný na OBSAH
  2. zameraný na PROCES

 

 

Záverečná práca:

 

2 – 3 strany

 

  1. vziať výchovno-vzdelávací problém a opísať ho (napr. spôsob vyučovania, alternatívny program školy, film zo školy /napr. Obecná škola/, učebnica...) = filozofická úvaha

 

poslať na jeho mail

 

 

 

iba toto mám napísané... viac nie bohužiaľ, ale pri ňom sa to ani nedalo... tie poznámky hore diktoval... ak by si mala toho časom viac, daj vedieť ;-) ...