zoradene prednasky

Návrat na detail prednášky / Stiahnuť prednášku / Technická Univerzita Košice / Strojnícka fakulta / Inovácie

 

05.tema.doc (05.tema.doc)

Inovácie výrobkov: Postup prípravy inovácií výrobku: 1.Inovačný nápad, koncept výrobku 2.Udaje, informácie, znalosti 2-3.Výskumné práce  3.Špecifikácia, protokol 4.Koncepčný dizajn 5.Detailný dizajn 5-6Funkčný vzor 6.Prototyp 7.Skúšanie 8.Finálny výrobok. Etapy inovácie výrobkov: : 1.Špecifikácia výrobku – protokol: úlohou výrobku je stanoviť nevyhnutné požiadavky a znaky, kt.sú rozhodujúce pre konštrukčné či marketingové riešenie výrobku. Výstupom je zoznam znakov, hodnôt a podmienok,kt.výrobok musí spĺňať označovaný ako protokol. 2.Dizajn výrobku: skladba výrobku, rozdelenie funkciia ich hlavne nosiče, funkčné schémy, prenos energie - pohybu síl, priestorové usporiadanie, princípy riadenia a ovládania, fyzické modely na overovanie princípov. 3.Prototyp výrobkov: fyzikálny model, kt.obsahuje vsetky podstatne prvky výrobku a umožňuje jeho skúšanie a hodnotenie v reálnych podmienkach. Skúšobníctvo pri vývoji výrobkov: Vo všeobecnosti testovanie a skúšanie výrobkov je štandardnou časťou procesu inovácií a samotnej výroby. V historickom kontexte vznik priemyselných inovácií bol založený na metóde pokusov a omylov.

 

 

 

 

 

Základné technológie skúšania: 1.Skúšanie na báze virtuálneho modelu – testovaný model a testovacia technologia nemá fyzickú podobu. 2.Skúšanie na báze zjednodušených fyzikálnych modelov a simulácie prostredia: skúša sa prototyp výrobku, kt.má zhodné kľúčové atribúty s finálnym výrobkom  3.Skúšanie finálnych výrobkov v reálnych podmienkach: skúšanie výrobku vyrobeného zadanou technologiou, reálne prostredie. Konkurencie schopnosť inovovaných výrobkov:  3 atributy: 1.funkcie výrbku-vzťah k zákaz., 2.črty výrobku – vzťah k samot.výrobku, 3.výhody- vzťah k podnikaniu ako celku. 1.Funkčné parametre výrobku: je to súbor vlastností, kt.vymedzujú zmysel, účel, podstatu a použitie výrobku, vychádzajú z plnenia potrieb zákazníkov. Členenie:  a.)podľa univerzálnosti: špecificke pre danú kategoriu-rýchlosť, objem a univerzálne-životnosť, spoľahlivosť, cena b.) podľa výrobkovej línie: základne-určujúce funkcie, doplnkové-dodatočné hodnoty, podporné-nie su podstatné, ale zlepšujú trhový potenciál. 2.Marketingové parametre výrobku: vytvárajú podmienky pre budúci predaj výrobkov-akceptovanie zákazníkmi, racionálny marketingový systém.  3.Technologické parametre výrobku: sumárny ukazovateľ vyjadrujúci spôsobilosť výrobku pre efektívnu výrobu/materiálová náročnosť, energetická náročnosť, prácnosť výroby, vplyv na využitie kapacit, vyvolané investície, technologickosť, montovateľnosť.