Návrat na detail prednášky / Stiahnuť prednášku / Univerzita Konštantína Filozofa / Pedagogická fakulta / Predškolská pedagogika
Výtvarná výchova (vytvarna_vychova.doc)
Výtvarná výchova
- Hlavný cieľ
Poslaním výtvarnej výchovy je rozvíjanie schopností a učenie sa k pozitívnemu vzťahu k výtvarnému umeniu.
- Čiastkové ciele
Vedomosti – podnecovať originalitu a zvyšovať emocionálnu inteligenciu
Zručnosti – rozvoj zmyslového vnímania, najmä zrakovú a hmatovú citlivosť
Návyky – posilňovať schopnosť sebaovládania na základe zvládnutých negatívnych emócií
- Obsah výchovy
- výtvarné vyjadrovanie predstáv
- kreslenie
- výtvarné techniky a grafomotorika
- maľovanie
- modelovanie
- plošné a priestorové utváranie, zostrojovanie a konštruovanie
- výchova zmyslu pre životné prostredie a výtvarné umenie
- Didaktické úlohy pre 5 – 6 ročné deti
- výtvarné vyjadrovanie predstáv
- kreslenie
U detí vyvolať radosť z kreslenia, kresliť na veľkých papieroch a používať pritom rôzne materiály na vyjadrenie svojich predstáv, zážitkov z rodinného života, z výletu, prírody a znázornenie ľudskej postavy v určitom prostredí a situácii
- výtvarné techniky a grafomotorika
Správne držanie tela, koordinácia zraku a ruky, kreslenie uvoľnenou rukou
- maľovanie
Naučiť sa pracovať s farbami, miešanie odtieňov farby, premaľovanie farby, vyjadriť ňou činnosť zvierat a ľudí
- modelovanie
Rozvíjať hmat modelovaním rôznych materiálov, napr. hlinou, plastelínou.... Modelovať rôzne postavy a tvary
- plošné a priestorové utváranie, zostrojovanie a konštruovanie
Uplatňuje sa trojrozmerné videnie skutočnosti, modelovať konštrukcie na základe fantazijných predstáv, napr. lode, lietadlá, ponorky.... a to skladaním, lepením, krčením
- výchova zmyslu pre životné prostredie a výtvarné umenie
Vnímanie krásy prírody, architektúry, aranžovanie, esteticky hodnotiť prírodné prostredie
- Vlastný návrh
Zriadiť ateliér, kde by sa deti mohli výtvarne prezentovať a nemuseli si kupovať pomôcky na maľovanie, pretože by to bola výbava ateliéru