zoradene prednasky

Návrat na detail prednášky / Stiahnuť prednášku / Univerzita Mateja Bela / Ekonomická fakulta / Marketing území

 

Prednáška č. 4 (prednaska_c._4-_18.3.2009.doc)

Marketing území

Prednáška č. 4                18.3.2009

 

Dostupnosť

Dostupnosťou rozumieme:        -polohu územia

                                -charakter prístupu do územia

-súbor činností komercionalizujúcich celkový produkt a čiastkové produkty územia

 

Úlohou dostupnosti je:

        -doručiť takú informáciu správnemu človeku

        -v správnom čase

        -na správne miesto, ktoré by umožnilo

        -urobiť kúpne rozhodnutie a

        -zabezpečiť prostriedky tam, kde je zákazník ochotný- urobiť rezerváciu

                                                                -prejaviť záujem alebo

                                                                -zaplatiť za ponúkaný produkt

 

Dostupnosť územia chápeme teda ako:

-polohu a geogr. umiestnenie územia

-dostupnosť územia z iných území a prístup z územia do iných

-orientačné členenie na území

-charakter dopravného prístupu (cesty, železnice, letecká a vodná doprava)

-početnosť, rýchlosť a kvalitu dopr. infraštruktúry v zmysle času a vzdialenosti

-činnosti komercionalizujúce produkt územie, tzv. organizačné hľadisko „predaja“ celkového a čiastkových produktov úz. potencionálnym záujemcom priamo alebo cez sprostredkovateľov

 

Orientačné a náučné značenie v území        -informácia

                                                -orientácia

                                                -interpretácia

        POZOR na:         -umiestnenie

                        -piktogramy

                        -veľkosť

                        -názornosť

                        -farebnosť

 

Sprostredkovatelia informácií o území:        -CK

                                                -TIK

                                                -Informačné stredisko

                                                -Žlté stránky

                                                -Telefónny zoznam

                                                -Agenti

                                                -Pošta

                                                -OcÚ

                                                -Hotelové zariadenia

                                                -Letiská

                                                -Výstavy, veľtrhy

 

Človek ako nástroj marketingového mixu

človek- zohráva kľúč. úlohu, či už ako subjekt, kt. vyvoláva a realizuje zmeny na území alebo ako ich objekt

 

Človek ako nástroj marketingového mixu

-človek ako nositeľ mark. územia

-človek ako správca územia

-človek realizátor inštitucionálnych organiz. štruktúr podporujúcich rozvoj územia

-človek ako spolutvorca celk. produktu a čiastkových produktov územia

-človek ako realizátor podpory predaja a šíriteľ informácií o území

 

 

Marketingová komunikácia v území

-nevyhnutnosť komunikácie v mark. územia vyplýva:        -z market. filozofie

                                                                -z princípov demokracie

 

-market. komunikácia je založená na počúvaní, zisťovaní a poznaní potrieb, zvykov, motívov a predstáv súčasných a potencionálnych zákazníkov