Návrat na detail prednášky / Stiahnuť prednášku / Univerzita Mateja Bela / Ekonomická fakulta / Marketing území
Prednáška č. 4 (prednaska_c._4-_18.3.2009.doc)
Marketing území
Prednáška č. 4 18.3.2009
Dostupnosť
Dostupnosťou rozumieme: -polohu územia
-charakter prístupu do územia
-súbor činností komercionalizujúcich celkový produkt a čiastkové produkty územia
Úlohou dostupnosti je:
-doručiť takú informáciu správnemu človeku
-v správnom čase
-na správne miesto, ktoré by umožnilo
-urobiť kúpne rozhodnutie a
-zabezpečiť prostriedky tam, kde je zákazník ochotný- urobiť rezerváciu
-prejaviť záujem alebo
-zaplatiť za ponúkaný produkt
Dostupnosť územia chápeme teda ako:
-polohu a geogr. umiestnenie územia
-dostupnosť územia z iných území a prístup z územia do iných
-orientačné členenie na území
-charakter dopravného prístupu (cesty, železnice, letecká a vodná doprava)
-početnosť, rýchlosť a kvalitu dopr. infraštruktúry v zmysle času a vzdialenosti
-činnosti komercionalizujúce produkt územie, tzv. organizačné hľadisko „predaja“ celkového a čiastkových produktov úz. potencionálnym záujemcom priamo alebo cez sprostredkovateľov
Orientačné a náučné značenie v území -informácia
-orientácia
-interpretácia
POZOR na: -umiestnenie
-piktogramy
-veľkosť
-názornosť
-farebnosť
Sprostredkovatelia informácií o území: -CK
-TIK
-Informačné stredisko
-Žlté stránky
-Telefónny zoznam
-Agenti
-Pošta
-OcÚ
-Hotelové zariadenia
-Letiská
-Výstavy, veľtrhy
Človek ako nástroj marketingového mixu
človek- zohráva kľúč. úlohu, či už ako subjekt, kt. vyvoláva a realizuje zmeny na území alebo ako ich objekt
Človek ako nástroj marketingového mixu
-človek ako nositeľ mark. územia
-človek ako správca územia
-človek realizátor inštitucionálnych organiz. štruktúr podporujúcich rozvoj územia
-človek ako spolutvorca celk. produktu a čiastkových produktov územia
-človek ako realizátor podpory predaja a šíriteľ informácií o území
Marketingová komunikácia v území
-nevyhnutnosť komunikácie v mark. územia vyplýva: -z market. filozofie
-z princípov demokracie
-market. komunikácia je založená na počúvaní, zisťovaní a poznaní potrieb, zvykov, motívov a predstáv súčasných a potencionálnych zákazníkov