zoradene prednasky

Návrat na detail prednášky / Stiahnuť prednášku / Univerzita Mateja Bela / Ekonomická fakulta / Marketing území

 

Prednáška č. 6 (prednaska_c._6-1.4.2009.doc)

Marketing území

Prednáška č. 6                1.4.2009

 

Trhový a netrhový prístup k plánovaniu rozvoja územia

 

Konvenčný prístup                                        Trhovo orient. prístup

strateg. plánovanie                                        strateg. market. plánovanie

-vízia a ciele definované „zhora“                        -aktívna participácia aktérov rozvoja

                                                        -vízia a ciele kolektívne stanovené

        analýza                                                analýza

-vnútorné prostredie                                        -vnútorné prostredie

-vonkajšie prostredie                                        -vonkajšie prostredie

                                                        -dopyt na trhu

                                                        -správanie konkurencie

 

        stratégia                                                stratégia

-výsledok konsenzu exportov bez adekv.                -orientácia na dopyt

zhodnotenia preferencií cieľ skupín                        -nástrojov market. mixu

-orientácia na ponuku

 

        realizácia                                                realizácia

-nedostatočné vymedzenie kompetencií                -verejno-súkr. partnerstvo s kompeten.

znižuje akcieschopnosť aktérov                        -nových metód, nástrojov, prístupov

-vertikálne, rutinné riadenie

        

kontrola                                                 kontrola

-končí to kontrolou                                         -hodnotenie, spätná väzba

 

Strategické marketingové plánovanie v podmienkach územia

-proces hľadania  a vytvárania súladu medzi cieľmi územia, trh. príležitosťami a disponibilnými zdrojmi územia s orientáciou na dlhodobé ciele

 

Úlohou strateg. market. plánovania v území je:

        -zabezpečiť z hľadiska perspektívy

-efektívne uspokojovanie komerčných a nekomerčných potrieb, požiadaviek a očakávaní súčasných a potencionálnych zákazníkov územia

                -zhodnotením a optimálnym využitím jeho potenciálu

-súčasne treba zohľadniť možné zmeny na trhu, vo vonkaj. a konkurenčnom prostredí, presadiť územie na trhu prostred. udržateľnej konkurenčnej výhody územia, pri súčasnom rešpektovaní verej. záujmu

 

Strategické marketingové plánovanie

 

Koncepčná fáza                filozofia

                                vízia

                                poslanie

                                ciele

Fáza market. analýzy                vnút. market. prostredie                SWOT

                                vonkajšie market. prostredie

                                trh                                        cieľ. trhy, segmenty

                                konkurencia                                konkurenti

Fáza stratégie                        prehodnotenie vízie

                                market. ciele                                konkurencieschopná

                                market. stratégia                        ponuka pre špecifické

                                alternat. stratégie                        trhy, segmenty

                                stratég. nástr. mark. mixu

Implementácia                akčný plán        

Spätná väzba                        kontrola  hodnotenie

 

 

Vonkajšie prostredie z hľadiska príležitostí a rizík

-právne

-sociálne

-spoločenské

-demografické

-ekonomické

-prírodné

-technologické

-technické

-kultúrne

 

Analýza marketingového prostredia

→ Vonkajšie prostredie

        -možnosti

        -ohrozenia                        SWOT

                                        nástrojov mark. mixu

 

→ Vnútorné prostredie

        -silné stránky

        -slabé stránky