Návrat na detail prednášky / Stiahnuť prednášku / Univerzita sv. Cyrila a Metoda / Fakulta masmediálnej komunikácie / Základy marketingu
ZM 3 (fmk-marketing3.doc)
Zaklady marketingu III.
Segmentacia trhu.
Zakladnou ulohou je rozdelit trh na mensie skup. Vyber vhodnosti trhu. 4 zakladne kriteria pre segmentaciu:
1. geograficke (poloha)
2. demograficke (vek, velkost rodiny, narodnost, prijem, vzdelanie, alebo aj nabozenstvo)
3. psychograficka segmentacia (zivotny styl)
4. podla nakupneho spravania(stupen pripravenosti na nakup:)
Segmentacia musi vyhovovat vseobecne platnym podmienkam:
pocetnost
meratelnost
pristupnost, dosiahnutelnost segmentu
vyuzitelnost
Trhove segmenty mozno hodnotit:
rast a velkost segmentu
strukturalna pritazlivost
ciele a zdroje podniku
Trhova specializacia: uspokojujeme specificke potreby na urcitom trhovom segmente.
Urcenie trhovej pozicie: vytvara ju pozicia produktu, v mysli zakaznikov.
5 zakladnych segmentov trhu(zeny):
1. damy
2. studentky
3. pracujuce zeny
4. starsie zeny
5. ostatne
TRHY