zoradene prednasky

Návrat na detail prednášky / Stiahnuť prednášku / Univerzita sv. Cyrila a Metoda / Fakulta masmediálnej komunikácie / Základy marketingu

 

ZM 3 (fmk-marketing3.doc)

Zaklady marketingu III.

 

Segmentacia trhu.

Zakladnou ulohou je rozdelit trh na mensie skup. Vyber vhodnosti trhu. 4 zakladne kriteria pre segmentaciu:

1. geograficke (poloha)

2. demograficke (vek, velkost rodiny, narodnost, prijem, vzdelanie, alebo aj nabozenstvo)

3. psychograficka segmentacia (zivotny styl)

4. podla nakupneho spravania(stupen pripravenosti na nakup:)

 

Segmentacia musi vyhovovat vseobecne platnym podmienkam:

pocetnost

meratelnost

pristupnost, dosiahnutelnost segmentu

vyuzitelnost

Trhove segmenty mozno hodnotit:

rast a velkost segmentu

strukturalna pritazlivost

ciele a zdroje podniku

 

Trhova specializacia: uspokojujeme specificke potreby na urcitom trhovom segmente.

 

Urcenie trhovej pozicie: vytvara ju pozicia produktu, v mysli zakaznikov.

 

5 zakladnych segmentov trhu(zeny):

1. damy

2. studentky

3. pracujuce zeny

4. starsie zeny

5. ostatne

 

TRHY