zoradene prednasky

Návrat na detail prednášky / Stiahnuť prednášku / Univerzita sv. Cyrila a Metoda / Fakulta masmediálnej komunikácie / Základy marketingu

 

ZM 4 (fmk-marketing_2.doc)

Základy marketingu IV

 

Vyrobny faktor: praca, hranicna uzitocnost

Kapital: ide o rozlisenie hmotneho a penazneho kapitalu. Kapital je aj prvotnym aj druhotnym faktorom.

 

1.

strategicke a marketingove planovanie

marketingove prostredie

podstata a vyznam marketingu

 

2.

Zakladne koncepcie marketingoveho managementu

Zakladne funkcie marketingoveho managementu,... tj analyza, planovanie, implementacia a uskut. cielov

marketingovy informacny system  

 

Marketingove prostredie:

mikro

makro

uceleny system skumania potrieb spotrebitela

dokonale poznanie konkurencie klady aj zapory atd

medialna verejnost

verejnost obcianskych aktivit

interna verejnost : vlastni zamestnanci firmy

 

Marketingove makroprostredie:

demograficke faktory

ekonomicke

prirodne

technologicke

politicke

kulturne

 

Ekonomicke vplyvy: firma musi poznak kupnu silu spotrebitelov, strukturu vydavkov spotrebtelov. Ceny. Uspory. Uvery.

 

Faktory prirodneho prostredia:

dostavame z neho prakticky vsetky vstupy. Je uz nedostatok prirodnych zdrojov, treba ich vediet usporne spracovavat a aj hladat nove.

 

Politicke faktory:

mali by vytvarat podmienky pre konkurencne prostredie

 

Faktory kulturneho prostredia:

ovplyvnuju zakladne hodnoty jednotlivca, pozname primarne a sekundarne.

Na primarnych napr skoly, rodicia, cirkev a pod.

Na sekundarnych: podlieha zmenam, napr vztah ludi k sebe samemu, napr viac prevencie, navsteva fittnes, sport a pod, starame sa o zdravie atd.

 

 

Marketingovy informacny system:

potreba informacii a mnozstvo informacii ktore sa maju spracovat. Informacie o trhoch.

Marketingove spravodajstvo sa zameriava na faktory externeho marketingoveho prostredia. Rozdelujeme ich podla casveho obdobia.

Mozu to byt nepravidelne spravy ziskavana stvrtrocne, mesacne, denne.

 

 

Marketingovy vyskum povazuju odbornici za najdolezitejsiu cast marketingu. Potreba informacii.

1. oblast trhu, musime trh poznat

2. vyskum marketingoveho prostredia

Produktovy vyskum: zameriavame sa na vlastnosti produktu

Cenovy vyskum: cenova elasticita

Vyskum marketingovej komunikacie,... hodnotenie napr efektivity reklamy a pod

Vyskum ekonomickych podmienok podnikania.

Vyskum konkurencie.

Vyskum spotrebitelskych trhov.

Vyskum medzinarodnych trhov.

 

Rozdelenie marketingoveho vyskumu.

Poznavaci

Kauzalny

Popisny

 

Kauzalny: skumame pricinu a efekt

 

Sekundarny vyskum:

Internet: zdroj nevycerpatelnych informacii

Ked nam nepostacuju informacie zo sekundarneho vyskumu nastupuje primarny vyskum.

 

Primarny je zamerany skor psychologickeho vyskumu.

Zakladne metody primarneho vyskumu:

1. dopytovanie(priame, nepriame)

2. pozorovanie(pozorovanie zakaznika od vstupenia zakaznika do predajne, pri akom produkte sa dlhsie pristavil a pod.) a, zjavne  b, skryte

3. experiment

 

Rozdelenie dopytovania podla formy komunikacie:

1. Ustne , osobne (rozhovor: makky a tvrdy)

2. pisomne

3. telefonicke

4. elektronicke

 

Struktura procesu marketingoveho vyskumu.

Musime si najprv stanovit ciel, ktory chceme dosiahnut.

Potom nasleduje vyber, potom analyza a zber pozadovanych udajov,... interpretacia a zaverecna sprava  vyskume. Pri mark. vyskume je velmi dolezite stnovit ciel vyskumu. Spravne definovany problem je polovica uspechu.