Návrat na detail prednášky / Stiahnuť prednášku / Univerzita sv. Cyrila a Metoda / Fakulta masmediálnej komunikácie / Základy marketingu
ZM 4 (fmk-marketing_2.doc)
Základy marketingu IV
Vyrobny faktor: praca, hranicna uzitocnost
Kapital: ide o rozlisenie hmotneho a penazneho kapitalu. Kapital je aj prvotnym aj druhotnym faktorom.
1.
strategicke a marketingove planovanie
marketingove prostredie
podstata a vyznam marketingu
2.
Zakladne koncepcie marketingoveho managementu
Zakladne funkcie marketingoveho managementu,... tj analyza, planovanie, implementacia a uskut. cielov
marketingovy informacny system
Marketingove prostredie:
mikro
makro
uceleny system skumania potrieb spotrebitela
dokonale poznanie konkurencie klady aj zapory atd
medialna verejnost
verejnost obcianskych aktivit
interna verejnost : vlastni zamestnanci firmy
Marketingove makroprostredie:
demograficke faktory
ekonomicke
prirodne
technologicke
politicke
kulturne
Ekonomicke vplyvy: firma musi poznak kupnu silu spotrebitelov, strukturu vydavkov spotrebtelov. Ceny. Uspory. Uvery.
Faktory prirodneho prostredia:
dostavame z neho prakticky vsetky vstupy. Je uz nedostatok prirodnych zdrojov, treba ich vediet usporne spracovavat a aj hladat nove.
Politicke faktory:
mali by vytvarat podmienky pre konkurencne prostredie
Faktory kulturneho prostredia:
ovplyvnuju zakladne hodnoty jednotlivca, pozname primarne a sekundarne.
Na primarnych napr skoly, rodicia, cirkev a pod.
Na sekundarnych: podlieha zmenam, napr vztah ludi k sebe samemu, napr viac prevencie, navsteva fittnes, sport a pod, starame sa o zdravie atd.
Marketingovy informacny system:
potreba informacii a mnozstvo informacii ktore sa maju spracovat. Informacie o trhoch.
Marketingove spravodajstvo sa zameriava na faktory externeho marketingoveho prostredia. Rozdelujeme ich podla casveho obdobia.
Mozu to byt nepravidelne spravy ziskavana stvrtrocne, mesacne, denne.
Marketingovy vyskum povazuju odbornici za najdolezitejsiu cast marketingu. Potreba informacii.
1. oblast trhu, musime trh poznat
2. vyskum marketingoveho prostredia
Produktovy vyskum: zameriavame sa na vlastnosti produktu
Cenovy vyskum: cenova elasticita
Vyskum marketingovej komunikacie,... hodnotenie napr efektivity reklamy a pod
Vyskum ekonomickych podmienok podnikania.
Vyskum konkurencie.
Vyskum spotrebitelskych trhov.
Vyskum medzinarodnych trhov.
Rozdelenie marketingoveho vyskumu.
Poznavaci
Kauzalny
Popisny
Kauzalny: skumame pricinu a efekt
Sekundarny vyskum:
Internet: zdroj nevycerpatelnych informacii
Ked nam nepostacuju informacie zo sekundarneho vyskumu nastupuje primarny vyskum.
Primarny je zamerany skor psychologickeho vyskumu.
Zakladne metody primarneho vyskumu:
1. dopytovanie(priame, nepriame)
2. pozorovanie(pozorovanie zakaznika od vstupenia zakaznika do predajne, pri akom produkte sa dlhsie pristavil a pod.) a, zjavne b, skryte
3. experiment
Rozdelenie dopytovania podla formy komunikacie:
1. Ustne , osobne (rozhovor: makky a tvrdy)
2. pisomne
3. telefonicke
4. elektronicke
Struktura procesu marketingoveho vyskumu.
Musime si najprv stanovit ciel, ktory chceme dosiahnut.
Potom nasleduje vyber, potom analyza a zber pozadovanych udajov,... interpretacia a zaverecna sprava vyskume. Pri mark. vyskume je velmi dolezite stnovit ciel vyskumu. Spravne definovany problem je polovica uspechu.