zoradene prednasky

Návrat na detail prednášky / Stiahnuť prednášku / Trnavská univerzita / Právnická fakulta / Sociálna psychológia pre právnikov

 

otázky zim.semester. (socialna_psychologia-otazky.doc)

Otázky na skúšku zo študijného predmetu

„Sociálna psychológia pre právnikov"

akademický rok 2009/2010

  1. Definície psychológie, jej predmet a základné pojmy.
  2. Význam psychológie pre právnickú profesiu.
  3. Sociálna interakcia právnika v triede základných pojmov sociálnej psychológie.
  4. Rozbor definícií sociálnej psychológie a problémy naplňujúce jej predmet.
  5. Etapy vývoja sociálnej psychológie (historický kontext).
  6. Sociálna psychológia v súčasnom systéme psychologických vied a rozdiely medzi psychológiou a právom ako zdroj (ne)dorozumenia.
  7. Prepojenie sociálnej psychológie s inými vedami.
  8. Sociálnopsychologické javy ako súčasť sociálneho systému.
  9. Metódy psychológie a špecifické metódy sociálnej psychológie.
  10. Charakteristika socializácie, činitelia socializácie. Socializácia a humanizácia.
  11. Zložky a znaky postojov. Formovanie a zmena postojov.
  12. Charakteristika osobnosti v psychológii osobnosti a jej štruktúra.
  13. Psychické determinanty sociálneho zlyhania osobnosti.
  14. Významné psychické poruchy osobnosti.
  15. Pozícia, status, rola a právnik. Vzťah osobnosti a roly.
  16. Sociálnopsychologické vlastnosti osobnosti a modely sociálneho správania.
  17. Sociálnopsychologická charakteristika osobnosti právnika.
  18. Požiadavky na vlastnosti právnika ako profesionála.
  19. Sociálnopsychologické javy ovplyvňujúce prácu právnika na začiatku 21. storočia.
  20. Osobnosť právnika v záťažových situáciách.
  21. Pojem, ciele, normy skupín, ich členenie a charakteristické znaky malých skupín.
  22. Členenie skupín podľa miery sprostredkovanosti medziosobných skupín skupinovou činnosťou (popis, využitie).
  23. Psychoterapeutické skupiny (špecifikum) a charakteristika veľkých skupín (davu).
  24. Formálny a neformálny vedúci skupiny.
  25. Štýly a medzištýly vedenia ľudí.
  26. Zásady práce v skupine a formovanie dobrých vzťahov členov skupiny.
  27. Riešenie konfliktov v skupine (prejavy, dôsledky, prevencia).
  28. Charakteristika sociálnej percepcie a možnosti (metódy) objektívnejšieho vnímania samého seba.
  29. Chyby interpersonálnej percepcie a možnosti jej rozvoja.
  30. Charakteristika sociálnej komunikácie a jej štruktúra.
  31. Osobitosti verbálnej a neverbálnej komunikácie.
  32. Možnosti   rozvoja   sociálnej   komunikácie   (manažérska   komunikácia   a typy komunikačných schém).
  33. Osobitosti komunikácie s vybranými typmi osobnosti a možnosti prekonávania komunikačných bariér.
  34. Fázy úspešného rozhovoru.
  35. Efektívnosť sociálnej komunikácie: Typy na poskytovanie informácií, typy na príjem informácií.
  36. Charakteristika sociálneho správania a jeho druhy.
  37. Prosociálne a hostilné správanie.
  38. Charakteristika asertívneho, submisívneho a agresívneho správania.
  39. Desať najobvyklejších asertívnych práv a ich rozbor.
  40. Techniky výcviku asertívneho správania a konkrétne príklady ich realizácie.